Nytt design og re-branding av Pendel.no

Klar digital jobbet tett sammen med markedsteamet i BS Undervisning om å redesigne Pendel.no

Hva gjorde vi?

Gjennom workshops og solid brukerinnsikt fra markedsteamet jobbet vi oss frem til en tydelig strategi for hva de ønsket Pendel.no skulle bli. Målet var klart: å gå fra en en statisk lukket landingsside med pålogging som eneste muligjet til å bli et imøtekommende nettsted som snakker direkte til målgruppene og inspirerer disse til innkjøp av trykte og digitale lærermidler.

En styrket merkevare

Det var også et klart ønske fra kundens side at det nye designet skulle løfte og styrke merkevaren Pendel, og at brukerne skulle bli bedre kjent med alle tjenester og løsninger de tilbyr.

Tett samarbeid fra start til slutt

Det var verdifult å jobbe tett med markedsteamet som stilte med 3-4 ansatte gjennom hele prosessen. Å få innsikt i brukernes behov var gull verdt, og teamet delte løpende denne innsikten som ble grunnlaget for kravspesifikasjonen.

«Fordelen med Pendel er at vi har ett sted hvor vi finner oversikt over alle bestillinger fra alle forlag»
- Heidi, WANG VGS

Et design som fortsatt lever og leverer

Prosjektet ble avsluttet med leveranse februar 2022, og det er til dags dato (april 2025) fortsatt dette designet som danner rammene rundt en av landets største leverandører av både trykte og digitale læremidler.

I tillegg til det digitale designet var det også et ønske fra kunden å kunne gi litt godt til kundene deres, så derfor ble det også design av en liten pastilleske.

Bogstaven K som brukes som ikon og forbogstav i Klar digital

Se andre prosjekter

Klar for en prat?

strategi & Design

som gjør en forskjell.